Noandishan Language Institute (NLI) - 1392

موسسه آموزشی زبانهای خارجی نواندیشان سلماس

Noandishan Language Institute (NLI) - 1392

موسسه آموزشی زبانهای خارجی نواندیشان سلماس

دیالوگهای مهم و پرکاربرد در سفر و مهاجرت


در این پست فرض میکنیم شما قصد سفر یا مهاجرت دارید و وارد گمرگ شده اید. بنابراین یک سری از دیالوگ های مهم و پرکاربرد را با هم می خوانیم.

? good afternoon. may I see your passport, please
بعد از ظهر بخیر. آیا ممکن است پاسپورت شما را ببینم لطفا ؟

Yes, here it is. and here's my visa
بله بفرمایید بگیرید. و این هم ویزای من است

 

 

thank you. You have a tourist visa for three months

متشکرم. شما یک ویزای توریستی، به مدت سه ما دارید

Yes, that's right
بله. درست است

I plan to travel some in the U.S
من قصد دارم که مدتی در ایالات متحده سفر کنم

?where are you going
کجا دارید می روید؟

I'm going to spend some time in Atlanta
قصد دارم مدتی را در آتلانتا بگذرانم

after that. I'm going to Washington, Chicago, and California
بعد از آن قصد دارم بروم به واشینگتن ، شیکاگو و کالیفرنیا

all right. Enjoy your stay
بسیار خوب. از اقامتتان لذت ببرید

? hi! anything to declare
سلام. چیزی برای اعلان (معرفی یا نشان دادن) به گمرک دارید؟

excuse me? I don't understand
مرا ببخشید؟ منظور شما را متوجه نمی شوم

?do you have any valuables or alcohol to declare
آیا شما چیزهای با ارزشی یا مشروبات الکلی، برای نشان دادن به گمرگ، همراه دارید؟

No. nothing at all
نه. به هیچ وجه چیزی ندارم

O.K. you can go ahead
بسیار خوب. شما می توانید بروید

thank you
متشکرم
.....................................................................................
وچند عبارت کاملاً کابردی

show your boarding pass and ID

کارت پرواز و کارت شناسایی را نشان بدهید

Go through security
از قسمت امنیت عبور کنید

Claim your baggage
چمدان خود را تحویل بگیرید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد